Program wychowawczy
Kształtując osobowość wychowanka
kładziemy nacisk na kreatywność, ciekawość świata, dociekliwość i odwagę w jego
poznawaniu oraz dążenie do osiągnięcia wielkich celów życiowych.
Pragniemy, aby uczeń szanując przeszłość i tradycję czuł się świadomym swej tożsamości
Europejczykiem.
Czerpiąc z elementarnej wartości płynącej z Dekalogu - miłości bliźniego - chcemy uczyć
szacunku do każdego człowieka niezależnie od rasy, religii, narodowości, przekonań i
kondycji.
Integracja z niepełnosprawnymi skłania do programowego nacisku na kształtowanie postaw
empatii i niesienia pomocy słabszym.
Wizerunek wychowanka
Ideałem, do którego zmierzamy w swej działalności wychowawczej jest człowiek, który szanując "inność" drugiego człowieka ma świadomość swojej niepowtarzalności i z niej czyni swój podstawowy atut.
Jest twórczy i aktywny, a poszukując prawdy o świecie dąży do wszechstronnego rozwoju.
Jego stosunek do ludzi cechuje życzliwość, chęć współpracy, a nie rywalizacji. Absolwent naszej szkoły to człowiek o wysokiej kulturze osobistej i patriota będący jednocześnie świadomym Europejczykiem.
Cele i zadania Zespołu Szkół:
- poznawanie wymaganych pojęć i zdobywanie rzetelnej wiedzy na poziomie
umożliwiającym co najmniej kontynuację nauki na następnym
etapie kształcenia;
- traktowanie wiadomości przedmiotowych, stanowiących wartość
poznawczą samą w sobie, w sposób integralny, prowadzący do lepszego
rozumienia świata, ludzi i siebie;
- rozwijanie sprawności umysłowych i osobistych zainteresowań;
- znalezienie w szkole środowiska wychowawczego sprzyjającego
wszechstronnemu rozwojowi zarówno w wymiarze intelektualnym
psychicznym, społecznym, zdrowotnym, estetycznym, moralnym
oraz duchowym;
- szczególną opiekę w zakresie stwarzania warunków bezpieczeństwa
oraz promocji i ochrony zdrowia;
- możliwość korzystania z pomocy psychologicznej, pedagogicznej,
rewalidacyjnej i logopedycznej;
- możliwość uczestniczenia w szkoleniach i pracach na rzecz wolontariatu.
Szkoła dla dzieci niedosłyszących oferuje:
- Zajęcia w miarę potrzeb prowadzone metodą systemu jezykowo-migowego,
- Szkoła realizuje program szkół masowych z uwzględnieniem potrzeb i mozliwości ucznia,
- Profesjonalną kadrę
- Każdy uczeń uczestniczy w zajęciach logopedycznych i rewalidacyjnych,
- Do dyspozycji każdego ucznia są: pedagog i psycholog szkolny,
- Szkoła dysponuje szeroką gamą kół zainteresowań:
- informatyczne,
- teatralne,
- chemiczne,
- młodego europejczyka,
- fotograficzno-turystyczne,
- gazetka szkolna.
|